ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Dotaz měsíce k šablonám (duben 2021)

Od června 2018 vybírá Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů obecnějšího charakteru za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP VVV.

Otázky za duben 2021 pro výzvu 80/81:

Otázka:

V době uzavření školy můžeme poskytovat žákům individuální konzultace. Bylo by možné vykázat tyto individuální konzultace jako výstup šablony 3.II/11 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem?

Odpověď:

Pokud škola/školské zařízení může v době uzavření škol poskytovat individuální konzultace, tak lze i tímto způsobem realizovat šablonu 3.II/11 Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem. Musí však být splněna podmínka, že v jednom týdnu absolvují alespoň 3 žáci postupně individuální doučování v délce min. 60 minut. Tato doučování se následně uvedou do třídní knihy doučování jako jedna schůzka doučování. Doučování formou individuálních konzultací je možné vést i distančně.

Doučující se dle podmínek šablony mohou střídat. V záznamu pak budou pod jednou schůzkou vykázána minimálně tři různá data a časy. Pro zpřesnění je žádoucí připojit také poznámku ve znění např. „doučování proběhlo formou individuálních konzultací“.

Obdobně lze tento postup využít u šablony doučování ve výzvách 63/64 a 65/66.

Otázka :

Vzhledem k současné situaci nejsme schopni zrealizovat v našem projektu Šablony III Projektový den mimo školu. Můžeme podat žádost o změnu na Projektový den ve výuce?

Odpověď:

V projektech výzvy Šablony III, tj. výzva 80/81, není taková změna aktivit možná. Důvodem je zařazení šablon Projektový den mimo školu a Projektový den ve výuce do odlišného specifického cíle. Nastavení šablony Projektový den ve výuce ve výzvě 80/81 do specifického cíle SC 5 (02.3.68.5) je ovlivněno jeho tematickým vymezením.

 

Otázka za duben 2021 pro výzvu 63/64, 65/66 a 80/81:

V září 2020 jsme začali s aktivitami doučování a klubů, ale po uzavření školy jsme je přerušily. Nyní jsme se rozhodli je realizovat distanční formou. Můžeme zmeškané schůzky nahradit? Můžeme schůzky vést distančně, i když se někteří žáci vrátí do školy?

Odpověď:

V šablonách doučování, klubů a využití ICT ve vyučování je možné nahrazovat zmeškané hodiny/schůzky, a to tak, že se v dalších týdnech koná schůzka dvakrát. Toto ustanovení je uvedeno přímo v šablonách a vychází z toho, jak byly tyto šablony vyjednány s Evropskou komisí (při nahrazování schůzek se mohou konat max. 2 schůzky týdně). Schůzky lze nahrazovat distančně i prezenčně. Schůzky však nelze realizovat dvakrát týdně preventivně jako „pojistku“ do budoucna. Vždy se musí nahrazovat pouze schůzky nekonané v minulých týdnech.

Pokud je ve školách omezena přítomnost dětí/žáků (např. je MŠ otevřena pouze pro děti zdravotníků nebo např. probíhá v ZŠ/SŠ rotační výuka), tak aktivity lze realizovat distančně podle Sdělení k realizaci šablon, viz https://opvvv.msmt.cz/aktualita/sdeleni-k-realizaci-sablon.htm. Distančních aktivit se mohou účastnit i ti žáci, kteří chodí prezenčně do školy, k aktivitě se mohou připojit jak z domova, tak z prostor školy.