Dotaz měsíce k šablonám (říjen 2020)

Od června 2018 vybírá Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů obecnějšího charakteru za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP VVV.

Otázka za říjen 2020 pro výzvu 63/64 a 80/81:

Chceme pokračovat v realizaci šablony Využití ICT ve vzdělávání i v době uzavření školy. Využili jsme možnosti zapůjčení tabletů/notebooků žákům, kteří se připojují k výuce distančně. Jak vykázat odučenou hodinu, kdy se v jeden čas využívají zařízení v různých třídách. Například: v 6.A mají 3 žáci tablety a v 6.B využívají 7 tabletů ze šablony?

Odpověď: Základní podmínkou realizace šablony je využívat 10 zakoupených tabletů/notebooků ve stejný čas. Těchto 10 zařízení nemusí být použito pouze v jedné třídě nebo jedné skupině, ale mohou být použita napříč třídami/skupinami, avšak ve stejný čas. Je nezbytné, aby každá takováto třída/skupina splňovala podmínku zapojení 3 dětí/žáků ohrožených školním neúspěchem.

Pokud byly tablety (zakoupené z projektu) zapůjčeny k distanční výuce žákům tříd 6.A i 6.B, potom musí vykazovaná jedna hodina výuky týdně probíhat v 6.A a 6.B ve stejný čas (např. v úterý od 10 hodin, kdy v 6.A probíhá hodina dějepisu a v 6.B hodina biologie). Ostatní žáci obou tříd mohou být do těchto vyučovacích hodin také distančně zapojeni, a to na svých vlastních zařízeních.

Do záznamu z realizace pak budou uvedeny v jednom týdnu dvě vyučovací hodiny se stejným časem výuky, přičemž u každé z nich bude vyznačeno, kolik žáků mělo notebook/tablet zakoupený z projektu k dispozici. Vzor záznamu zveřejněný ve výzvě je vzorem, který si může škola/školské zařízení upravit pro své potřeby (upravený vzor musí obsahovat všechny náležitosti původního vzoru, tj. požadavky na výstup v šabloně). Ze záznamu tak musí být patrné, že výuka probíhala časově paralelně ve dvou oddělených třídách a že celkový počet hodin odpovídá zvolené variantě (64/48/32/16).