ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jsou již nyní k dispozici informace k vyplnění žádosti o podporu?

Na webových stránkách www.dotaceeu.cz jsou na následujícím odkaze umístěna edukační videa, která žadateli pomohou zorientovat se v systému ISKP: http://www.dotaceeu.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka-zadost/Edukacni-videa.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 14:21
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Je možné, aby KAP u prioritní oblasti stanovil, že ji chce realizovat pouze prostřednictvím projektů zjednodušeného vykazování (šablony), nikoli v rámci projektů tematická partnerství a sítě?

Ano, toto je možné. Z KAP může vyplynout, že daný KAP je možno realizovat pouze prostřednictvím zjednodušeného vykazování (šablon do škol). Kraj není povinen podávat projekt na tematická partnerství a sítě.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:51
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Kdo je oprávněn schválit Statut a Jednací řád Pracovní skupiny Vzdělávání?

Tento statut a jednací řád nastavuje Regionální stálá konference – orgán MMR k plnění Akčního plánu Strategie regionálního rozvoje do roku 2020.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:50
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jsou Postupy KAP závazné pro žadatele výzvy KAP?

Postupy KAP jsou závazné. U každé aktivity je stanoveno, kdo aktivitu zpracovává, je pro něj povinná a je za ni zodpovědný

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:47
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jaká je role odborného garanta a IPs?

Role odborného garanta je velmi podrobně popsána v Postupech KAP. Aktivity, které celé či zčásti zpracovává odborný garant (uvedeno vždy u konkrétní aktivity v Postupech KAP), nebudou aktivitami individuálního projektu KAP. Jedná se o součást IPs Metodická podpora krajského akčního plánování a v Postupech KAP jsou uvedeny proto, že se váží ke krajskému akčnímu plánování v území. Např. aktivita 5 Stanovení cílů rozvoje škol – plány aktivit pro rozvoj vzdělávání ve školách je aktivitou, kterou celou zpracovává IPs, je časově
oddělená od přípravy dokumentu Krajský akční plán (zpracováván je v aktivitě 6) a zodpovědnost za tuto aktivitu má zcela IPs.
Kraje nemohou zasahovat do personálního výběru odborného garanta.
Nastavení spolupráce mezi odborným garantem a realizačním týmem probíhá v úvodních aktivitách KAP a je územně specifická. Role odborného garanta je především metodická.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:41
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jak nejlépe definovat klíčové aktivity projektu KAP?

Definice a popis klíčových aktivit je plně v kompetenci žadatele. Jako příklad lze uvést:
a) Příprava 1. KAP
b) Příprava 2. KAP
c) Tematická setkávání a monitoring realizace KAP
Součástí aktivit bude:
• Společné plánování investičních akcí
• Výběr a příprava týmu metodiků pomáhajících realizovat krajské strategie
• Výběr a příprava týmu metodiků pomáhajících realizovat tematické intervence v krajích
• Výběr a příprava koordinátorů krajských strategií, propagace, řízení, aktivizace zainteresovaných aktérů ve vzdělávání v území
d) Evaluace projektu
e) Řízení projektu
f) Spolupráce s individuálními projekty systémovými

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:39
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jakým způsobem má být popsána aktivita Řízení projektu?

Obsahem aktivity je:
- popis složení realizačního týmu složeného z administrativního a odborného týmu
- popis činností jednotlivých pracovních pozic členů týmů s identifikací jejich přiřazení do týmů (je povoleno, aby jeden pracovník vykonával činnosti jak odborné, tak administrativní, avšak za podmínky, že je identifikovatelné, kterou činností spadá do jakého týmu)
- popis případných podpůrných systémů (například SharePoint) sloužících k efektivnímu řízení projektu)
- další informace k řízení projektu, např. porady realizačního týmu, porady administrativního týmu).

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:37
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Budou zpracovány vzory odborných pozic v IP KAP?

Vzory odborných pozic nebudou zpracovány, každý kraj má svá specifika a jiné potřeby odborných pracovníků – v některých krajích například bude potřeba odborníka na oblast kariérového poradenství a takto si ho naplánují do žádosti.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:27
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jak dokladovat zkušenosti odborného týmu?

Žadatel musí sám zvážit, jaké zkušenosti v daných tématech potřebuje. Hodnotitelé vybraní pro tuto výzvu (oblast regionálního školství, povinná témata, znalost plánování v území) pak v souladu s potřebami vzniku Krajských akčních plánů vzdělávání předložené podklady hodnotí – viz kritéria hodnocení.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:26
Výzva č. 02_15_002 - Krajské akční plány rozvoje vzdělávání

Jaká je funkce, případně podíl zapojení odborného x realizačního x administrativního týmu?

Realizační tým se skládá z týmu odborného a administrativního, není možné, aby se realizační tým skládal pouze z administrativních pozic. Administrativní pozice se započítávají do realizačního týmu. Složení, velikost a podíl jednotlivých typů pozic v realizačním týmu jsou specifické pro každý kraj zvlášť, proto není vhodné nastavit toto taxativně. Realizační tým je tvořen 4 – 5 úvazky, které je možné dělit mezi více osob.

Odpověď platná k datu: 21. září 2015 13:24