ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_19_077 Podpora dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Chtěli bychom se zapojit do výzvy č. 02_19_077 Podpora dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Po prostudování metodického výkladu nám není zcela jasné financování administrativních pracovníků v projektu (finanční manažer, administrativní pracovník, příp. asistentka). Na tomto projektu se budou podílet zaměstnanci naší školy, kteří mají u nás pracovní úvazek 1,0. Je možno tyto zaměstnance zapojit do projektu s úvazkem 0,2 popřípadě zažádat o výjimku (abychom jim v naší organizaci nemuseli krátit původní úvazek 1,0)?

Administrativní tým je ve výzvě č. 02_19_077 Podpora dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami hrazen formou nepřímých nákladů viz Pravidla pro žadatele a příjemce - obecná a specifická část, kap. 8.7.4.1 a kap. 8.7.4.3. Nepřímé náklady nejsou předmětem administrativního ověřování ze strany ŘO, tzn., osobní výdaje na administrativní pracovníky nebudou pracovníky ŘO kontrolovány. Dodržení pravidel o maximální výši úvazků (1 nebo 1,2 násobek fondu pracovní doby) se kontroluje jen u pracovníků, u kterých jsou mzdové výdaje prokazovány v rámci přímých osobních výdajů. Pokud je pracovník projektu u příjemce a/nebo u partnera projektu zapojen do projektu pouze jako člen administrativního týmu, není celková výše úvazku takového pracovníka předmětem kontroly ze strany ŘO.

U pracovníků, kteří jsou v současnosti zapojeni u příjemce a/nebo partnera projektu pouze do administrativního týmu projektu výzvy č. 02_19_077 doporučujeme sledovat, zda nebudou zapojeni u příjemce a/nebo partnera projektu do projektu OP VVV, v němž by jim byla hrazena mzda (plat, odměna z dohody) v rámci přímých výdajů projektu. V takovém případě by při vyúčtovávání mzdy v rámci přímých výdajů byla prováděna kontrola dodržení maximální výše úvazků pracovníka, přičemž by bylo kontrolováno, zda daný pracovník nepřekročil maximální výši úvazku ve výši 1 popř. 1,2 násobku fondu pracovní doby u všech subjektů (příjemce a partneři) zapojených do realizace projektu, v němž jsou požadovány k proplacení přímé osobní výdaje. V tomto případě, by byl do celkového úvazku pracovníka zahrnut i úvazek který náleží k pracovním pozicím hrazených z nepřímých nákladů.

U pracovníků, kteří budou u příjemce a/nebo partnera projektu výzvy č. 02_19_077 zapojeni v projektu výzvy č. 02_19_077 pouze v administrativním týmu není potřebné žádat o výjimku na výši úvazku 1,2.

Odpověď platná k datu: 26. září 2019 08:45
Výzva č. 02_19_076 Inovace v pedagogice

Je možné pracovníka, který má již v pracovní smlouvě pedagogický výzkum financovat z projektu jen formou odměny? DPČ a DPP na téže činnost (pg.výzkum), kterou u 1 zaměstnavatele vykonávají na pracovní smlouvu nemohou mít.

Vyplácení osobních výdajů, vč. odměn ke mzdě/platu, či navýšení osobního ohodnocení je možné  z přímých výdajů projektu pouze u zaměstnanců, kteří mají uzavřenou DPP/DPČ/pracovní smlouvu přímo pro projekt nebo mají ke své stávající smlouvě vytvořen dodatek, kterým je stanoven úvazek na činnost pro projekt. V takovém případě je také nutné splnit pravidlo o úvazku, kdy úvazek osoby, jejíž odměňování je i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OP VVV, může u všech subjektů (příjemce a partneři) zapojených do realizace projektu odpracovat v každém kalendářním měsíci maximálně počet hodin rovnající se 1,0násobku (resp. 1,2násobku) fondu pracovní doby daného měsíce.
V případě, že zaměstnanec má tutéž činnost, kterou má vykonávat v rámci projektu, již v existující pracovní smlouvě se svým zaměstnavatelem, pak je možné: 1) navýšit zaměstnanci úvazek ( o výši potřebnou pro projekt), umožňuje-li to zákoník práce; nebo 2) rozdělit zaměstnanci úvazek, a to tak, že bude ponížena kmenová část a doplněna částí projektovou.

Odpověď platná k datu: 25. července 2019 13:13
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Je možné pracovníkům (mají na městě jako úředníci 1,0 úvazek) dát z projektu jako účetním pravidelné měsíční odměny k jejich platu či zvýšit jim osobní ohodnocení v rámci platu?

Vyplácení osobních výdajů, vč. odměn k platu, či navýšení osobního ohodnocení je možné  z přímých výdajů projektu pouze u zaměstnanců, kteří mají uzavřenou pracovní smlouvu přímo pro projekt nebo mají ke své stávající smlouvě vytvořen dodatek, kterým je úvazek rozdělen na část úvazku na kmenovou činnost a část úvazku na činnost pro projekt. V takovém případě je také nutné splnit pravidlo o úvazku, kdy úvazek osoby, jejíž odměňování je i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OP VVV, může u všech subjektů (příjemce a partneři) zapojených do realizace projektu odpracovat v každém kalendářním měsíci maximálně počet hodin rovnající se 1,0násobku fondu pracovní doby daného měsíce – pro úhradu z přímých výdajů by tedy bylo nutné snížit kmenový úvazek účetní a část úvazku převést na projekt. V případě výdajů hrazených z nepřímých nákladů (NN) se považují výdaje za způsobilé ve výši příslušného % NN ze způsobilých přímých výdajů projektu a nedokladují se. Pravidla pro způsobilost a dokladování osobních výdajů (vč. případných odměn) uvedená v obecných PpŽP, verze 5, na str. 148 a násl., se vztahují k osobním výdajům, které jsou vykazovány v rámci přímých výdajů projektu, nikoliv k NN. I v případě úhrady z NN jsou však příjemci povinni řídit se obecnou legislativou (zejm. zákoníkem práce, zák. o účetnictví, atd.) a svými vnitřními předpisy.

Odpověď platná k datu: 19. června 2019 08:30
Výzva č. 02_19_076 Inovace v pedagogice

Chtěla bych se zeptat, zda ve výzvě bude možné čerpat investiční výdaje jako způsobilé? Popřípadě do kolika procent?

Investiční výdaje nejsou v této výzvě způsobilé. Způsobilost výdajů upravuje bod 7.3 výzvy, kdy mezi přímé náklady lze zařadit pouze osobní výdaje na realizační tým projektu. Ostatní výdaje jsou vykazovány jako výdaje paušální, jejich sazba je stanovena ve výši 40 % přímých způsobilých nákladů na zaměstnance za účelem pokrytí zbývajících způsobilých nákladů projektu. Obecně platí, že z prostředků projektu je možné pořizovat výukové pomůcky a vybavení nezbytné k realizaci aktivit projektu, vyjma prostředků souvisejících s vyloučenými aktivitami výzvy a vyjma investičního vybavení.

Odpověď platná k datu: 6. května 2019 10:06
Výzva č. 02_19_076 Inovace v pedagogice

Může být „chybějící“ výše výzvou požadovaného obratu pokryta obratem partnera, kterým by byla škola?

Platí, že v případě projektů, kde se na realizaci podílí partner/partneři s fin.příspěvkem, může relevantní část odpovídající podílu partnera/partnerů s fin.příspěvkem na rozpočtu projeku prokázat žadatel prostřednictvím partnera/partnerů s fin.příspěvkem. Pokud by takovým partnerem měla být škola, musela by být doložena příloha prokazující výši obratu tohoto partnera, a to i přesto, že školy standardně výši obratu nedokládají.

Odpověď platná k datu: 6. května 2019 10:06
Výzva č. 02_15_003 - Podpora excelentních výzkumných týmů

Je nějaké omezení na délku zahraničních pobytů pro členy odborného týmu?

V rámci výzvy Podpora excelentních výzkumných týmů je možné akceptovat zahraniční pobyt v délce do 12 měsíců a zároveň celková délka zahraničních pobytů nesmí přesáhnout 50% celkového času pracovníka v projektu. Tato podmínka se vztahuje vždy na konkrétního pracovníka, není vztažena pouze na pracovní místo. Do dlouhodobých zahraničních pobytů výzkumníků se nezapočítávají krátkodobé zahraniční výjezdy s délkou do 1 měsíce (např. konference, workshopy, apod.).

Odpověď platná k datu: 3. prosince 2018 10:12
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Jak je v rámci výzvy MAP II posuzován "úvazkově" výkon funkce uvolněného, popř. neuvolněného zastupitele.

Z hlediska posuzování úvazků výkon funkce zastupitele (ať už uvolněného či neuvolněného) do celkového úvazku nelze započítat, vzhledem k tomu, že není nijak úvazkově vyjádřen. Tedy se nezapočítává. Pouhé vyplácení odměny bez příslušné pracovní smlouvy pro projekt není možné. Omezení úvazku na 1,0 se vztahuje na osoby, jejichž odměňování je i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OP VVV. Do limitu úvazku 1,0 se počítají jak pracovní smlouvy, tak i dohody (DPČ, DPP), a to jak u žadatele, tak i u všech partnerů projektu. Odměny k platu, či navýšení osobního ohodnocení lze pouze u zaměstnanců, kteří mají uzavřenou pracovní smlouvu přímo pro projekt, nebo mají ke své stávající smlouvě vytvořen dodatek, kterým je úvazek rozdělen na část úvazku na kmenovou činnost a část úvazku na činnost pro projekt.

Odpověď platná k datu: 14. září 2018 09:29
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Může zaměstnanec jednoho projektu MAP II, a to na pozici koordinátor implementace na úvazek 1,0, být součástí týmu MAP II ze sousedního ORP na pozici odborný konzultant na DPP? Šlo by o 10 hodin měsíčně, třeba jen krátkodobě, do konce kalendářního roku, než se projekt rozjede?

U zaměstnanců/pracovníků projektu se posuzují pouze úvazky u subjektů zapojených do realizace projektu (příjemce, partneři). Úvazky u dalších subjektů se do maximální povolené výše úvazku z pohledu daného projektu nezapočítávají. (Na problematiku úvazků je nutné se vždy dívat z pohledu konkrétního projektu, ze kterého mají být hrazeny osobní náklady (mzda/plat) dané osoby. Tato osoba nesmí mít u příjemce a partnerů projektu v daném měsíci odpracován vyšší úvazek než je stanoven Pravidly pro žadatele a příjemce – obecná a specifická část, kap. 8.7.2: "Osoba, jejíž odměňování je i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OP VVV, může u všech subjektů- příjemce a partneři- zapojených do realizace projektu odpracovat v každém kalendářním měsíci maximálně počet hodin rovnající se 1,0násobku fondu pracovní doby daného měsíce – 1 úvazek, tj. součet veškerých odpracovaných hodin zaměstnance včetně případných DPP a DPČ u příjemce a partnerů nesmí překročit počet hodin fondu pracovní doby pro daný měsíc, a to ve všech kalendářních měsících po dobu realizace projektu OP VVV. Ve výjimečných případech může počet odpracovaných hodin zaměstnance u všech subjektů zapojených do realizace projektu dosahovat v součtu až 1,2násobku fondu pracovní doby daného měsíce. Výjimka na tuto výši odpracovaných hodin platí pro členy odborného týmu, kterými jsou pedagogičtí pracovníci škol vymezených § 7, odst. 3 školského zákona, akademičtí pracovníci vymezení § 70 zákona o vysokých školách. V odůvodněných případech je možné výjimku udělit i pro další členy odborného týmu, příjemce žádá o udělení výjimky pro tyto členy odborného týmu prostřednictvím změnového řízení").

Odpověď platná k datu: 30. července 2018 10:31
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Měla bych dotaz k nákupu vybavení z paušálních nákladů či čerpání prostředků pro implementaci. Plánujeme např. sázení stromů v rámci rozvoje EVVO kompetencí, nákup publikací, počítačů. Jelikož máme docela velké území, máme obavy, že překročíme 400 tis. Kč. v některých případech.  Vím, že paušální náklady nejsou předmětem kontroly z Vaší strany. Ale např. když přijde audit, nebo FÚ máme si toto pohlídat zjednodušeným výběrovým řízením, tzn. oslovit 3 firmy a postupovat dle zjednodušených pravidel pro zadávání veřejných zakázek? A další dotaz je zda se zakázky sčítají, pokud tak máme postupovat. To znamená za celou dobu realizace projektu.. Např. sázení stromů plánujeme 2x. Musí zakázky spolu věcně souviset? Nesčítat tedy např. nákup stromů a počítačů, nebo ano?

Pokud se jedná o zakázku malého rozsahu, tedy takovou, jejíž předpokládaná hodnota se pohybuje v rozmezí 400 000 Kč až 2 000 000 Kč bez DPH, jste povinni takovou zakázku zadávat v souladu s ustanovením kapitoly 12 Pravidel pro žadatele a příjemce, obecné části, verze č. 5. Do předpokládané hodnoty zakázky se pak zahrne hodnota všech plnění, která mohou vyplývat ze smlouvy na zakázku, přičemž předpokládaná hodnota se stanoví na základě údajů a informací o zakázkách stejného či obdobného předmětu plnění (z toho tedy plyne, že např. nákup počítačů a stromů není nutné pořizovat v rámci jedné zakázky). Dále pokud se jedná o zakázky, které se budou v průběhu opakovat, tedy o zakázky, jejíchž předmětem jsou pravidelně pořizované nebo trvající zakázky, pro stanovení předpokládané hodnoty zakázky je rozhodná u smlouvy na dobu určitou předpokládaná výše úplaty za celou dobu trvání smlouvy, popř. u smlouvy na dobu neurčitou předpokládaná výše úplaty za 48 měsíců.

Odpověď platná k datu: 30. července 2018 10:24
...

Prioritní osa

Výzva

Téma