Výzva č. 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠVýuka jazykových kurzů pro doktorandy je možná. Musí se však jednat o výuku specifických jazykových dovedností souvisejících s rozvojem průřezových dovedností pro VaV. Předmětem podpory tedy nejsou klasické kurzy obecného jazyka (např. angličtina pro pokročilé), ale specificky zaměřené kurzy např. „projektová angličtina“ nebo „psaní projektové žádosti v angličtině“.
V tomto smyslu je také nutné vykládat způsobilost případných jazykových certifikací, tj. způsobilé nejsou certifikace dokládající obecnou jazykovou úroveň, ale pouze certifikace dokládající jazykovou úroveň v konkrétních průřezových dovednostech, např. angličtina pro projektové řízení.
Vzdělávací aktivity pro Ph.D. studenty, realizované v rámci aktivity č. 2, nemusí být omezeny na navrhovatele či řešitele studentských grantů. Účast je tedy možné nabídnout všem studentům Ph.D. studia. I při plošném otevření kurzu musí být ale dodržena podmínka, že se nejedná o výuku studijního programu, tj. konkrétní kurz nesmí být po dobu trvání projektu OP VVV zařazen např. jako povinný předmět do konkrétního akreditovaného doktorského studijního programu.
Odpověď platná k datu: 23. října 2019 14:05 Výzva č. 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠNe. Zahraniční výjezdy Ph.D. studentů, např. klasické „mobility“ či stáže doktorandů, aktivita č. 2 výzvy 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠ neumožňuje.
Odpověď platná k datu: 23. října 2019 14:05 Výzva č. 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠAno. Pracovníky zajišťující chod studentské grantové soutěže lze v rámci aktivity č. 2 vyslat na zahraniční stáž v EU. Stáž však musí mít přímou vazbu na cíle projektu v otázce zvyšování kvality studentské grantové soutěže, např. získávání know-how, přenos dobré praxe (účastník tuto návaznost prokazuje ve zprávě o absolvování stáže). Maximální délka stáže vymezuje maximální rozsah jednoho „výjezdu“ do zahraničí (nejedná se tedy o max. limit na osobu). Týž pracovník může být vyslán na více krátkodobých stáží, které v součtu přesahují délku 10 dnů. Každá stáž však musí být samostatně zdůvodněna potřebami příjemce ve vztahu k plnění cílů projektu. Délka každého pobytu musí být nastavena v souladu s principy 3E a s účelem cesty. Zároveň je potřeba zohlednit ve výzvě nastavenou hranici bagatelní podpory ve výši 24 hod., tzn., projekt musí být koncipován tak, aby vzdělávací aktivity podpořené osoby v souhrnu dosahovaly minimálně hranice bagatelní podpory.
Odpověď platná k datu: 23. října 2019 14:05 Výzva č. 02_19_076 Inovace v pedagogiceRozsah inovace školního vzdělávacího programu není výzvou č. 076 dán, a to z důvodu, že se může jednat pouze i o dílčí inovaci spočívají například v inovaci pojetí a zpracování průřezových témat či učebního plánu některé vzdělávací oblasti, případně vzdělávacího oboru dle RVP.
Odpověď platná k datu: 25. července 2019 13:13 Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání IIPostupné setkání všech pracovních skupin v jeden den je záležitostí kapacit a organizačních možností příjemce a účastníků. Složení skupin by mělo respektovat doporučení na zástupce jednotlivých subjektů tak, jak je uvedeno v Postupech MAP II. V některých případech se může stát, že téže osoba bude s ohledem na svou odbornost či subjekt, který zastupuje, ve více PS. Pro účely kontroly je třeba, aby jednání PS byla vždy odlišitelná, každá skupina se věnovala tématům patřícím do její působnosti s účastí těch, kteří jsou na danou oblast odborníky.
Odpověď platná k datu: 14. září 2018 09:26 Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání IIDélka pobytu rodilého mluvčího v jednotlivých školách zapojených do aktivity Implementace MAP není výzvou nikterak specifikována, nicméně podpora nesmí být směřována jen do jedné školy a nemělo by se jednat o systematické zapojení rodilého mluvčího do výuky dětí a žáků po dobu pololetí či celého školního roku. Současně musí být dodržena podmínka tandemového vyučování s kmenovým pedagogem školy tak, aby došlo k předání zkušeností mezi pedagogy a vzájemnému vzdělávání. Finanční prostředky na systematické zapojení rodilého mluvčího do výuky po delší dobu je možné čerpat taktéž z prostředků programu Erasmus+.
Odpověď platná k datu: 30. července 2018 10:22 Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání IIJakékoliv pobyty dětí a žáků v zahraniční jsou vyloučenou aktivitou výzvy, což je dáno výzvou a navazující dokumentací. Zahraniční pobyty pedagogických pracovníků jsou možné pouze ve vazbě na podaktivitu 2.7 Postupů MAP. Podmínkou je, aby pedagogové, kteří budou vysláni na zahraniční stáž, byli identifikováni jako místní leadři a současně byli členy jedné z pracovních skupin. V žádném případě, ale není možné vyslat pedagogy na prostý jazykový kurz, k tomu slouží jiné formy finanční podpory a to například program Erasmus+.
Odpověď platná k datu: 30. července 2018 10:20 Výzva č. 02_17_048 - Předaplikační výzkum pro ITIAno, tento postup je možný. Doporučujeme pak také popsat v ZoR, mít u prezenční listiny program, z něhož to bude čitelné atp., aby bylo viditelné, že jste krok popsaný před ustavením PS Rovné příležitosti splnili.
Odpověď platná k datu: 25. června 2018 09:54 Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání IIZřizovatelé a ředitelé jsou povinní. Ostatní možnosti volitelné.
Odpověď platná k datu: 25. června 2018 09:52 Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání IIPožadavky na PS typu typu počet setkání, náplň činnosti apod. jsou v Postupech MAP II stanoveny pouze pro 4 povinné pracovní skupiny. Pokud budete zřizovat další platformy, je četnost jejich setkávání na vašem rozhodnutí/potřebách. Pouze je třeba brát v potaz nastavení monitorovacího indikátoru 5 26 02 Počet platforem pro odborná tematická setkávání, kde je popsáno, v jakém případě je možné platformy do tohoto indikátoru započítat (mj. minimálnní frekvence setkávání 4x ročně).
Odpověď platná k datu: 17. května 2018 13:14