ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠ

Je možné v rámci aktivity č. 2 Zvyšování kvality studentské grantové soutěže na VŠ realizovat jazykové kurzy pro studenty Ph.D.? Je možné tyto kurzy nabídnout plošně všem doktorandům nebo pouze navrhovatelům či řešitelům projektů? Je možné z aktivity č. 2 hradit jazykové certifikáty?

Výuka jazykových kurzů pro doktorandy je možná. Musí se však jednat o výuku specifických jazykových dovedností souvisejících s rozvojem průřezových dovedností pro VaV. Předmětem podpory tedy nejsou klasické kurzy obecného jazyka (např. angličtina pro pokročilé), ale specificky zaměřené kurzy např. „projektová angličtina“ nebo „psaní projektové žádosti v angličtině“.

V tomto smyslu je také nutné vykládat způsobilost případných jazykových certifikací, tj. způsobilé nejsou certifikace dokládající obecnou jazykovou úroveň, ale pouze certifikace dokládající jazykovou úroveň v konkrétních průřezových dovednostech, např. angličtina pro projektové řízení.

Vzdělávací aktivity pro Ph.D. studenty, realizované v rámci aktivity č. 2, nemusí být omezeny na navrhovatele či řešitele studentských grantů. Účast je tedy možné nabídnout všem studentům Ph.D. studia. I při plošném otevření kurzu musí být ale dodržena podmínka, že se nejedná o výuku studijního programu, tj. konkrétní kurz nesmí být po dobu trvání projektu OP VVV zařazen např. jako povinný předmět do konkrétního akreditovaného doktorského studijního programu.

Odpověď platná k datu: 23. října 2019 14:05
Výzva č. 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠ

Umožňuje aktivita č. 2 Zvyšování kvality studentské grantové soutěže na VŠ „zahraniční výjezdy“ studentů Ph.D., například za účelem přípravy přihlášky o studentský grant?

Ne. Zahraniční výjezdy Ph.D. studentů, např. klasické „mobility“ či stáže doktorandů, aktivita č. 2 výzvy 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠ neumožňuje.

Odpověď platná k datu: 23. října 2019 14:05
Výzva č. 02_19_073 Zvyšování kvality interních grantových schémat na VŠ

Umožňuje aktivita č. 2 Zvyšování kvality studentské grantové soutěže na VŠ stáže akademických pracovníků? Jakým způsobem je vykládáno omezení maximální délky stáže na 10 dnů?

Ano. Pracovníky zajišťující chod studentské grantové soutěže lze v rámci aktivity č. 2 vyslat na zahraniční stáž v EU. Stáž však musí mít přímou vazbu na cíle projektu v otázce zvyšování kvality studentské grantové soutěže, např. získávání know-how, přenos dobré praxe (účastník tuto návaznost prokazuje ve zprávě o absolvování stáže). Maximální délka stáže vymezuje maximální rozsah jednoho „výjezdu“ do zahraničí (nejedná se tedy o max. limit na osobu). Týž pracovník může být vyslán na více krátkodobých stáží, které v součtu přesahují délku 10 dnů. Každá stáž však musí být samostatně zdůvodněna potřebami příjemce ve vztahu k plnění cílů projektu. Délka každého pobytu musí být nastavena v souladu s principy 3E a s účelem cesty. Zároveň je potřeba zohlednit ve výzvě nastavenou hranici bagatelní podpory ve výši 24 hod., tzn., projekt musí být koncipován tak, aby vzdělávací aktivity podpořené osoby v souhrnu dosahovaly minimálně hranice bagatelní podpory.

Odpověď platná k datu: 23. října 2019 14:05
Výzva č. 02_19_076 Inovace v pedagogice

Je u podaktivity A1 očekávaným výstupem inovovaný ŠVP ve všech svých částech, tj. úvodní kapitoly, učební plány, rozdělení na předměty i rozpis školních výstupů v jednotlivých vzdělávacích oblastech dle zadaných očekávaných výstupů z RVP? Tj. vlastně kompletně nový ŠVP?

Rozsah inovace školního vzdělávacího programu není výzvou č. 076 dán, a to z důvodu, že se může jednat pouze i o dílčí inovaci spočívají například v inovaci pojetí a zpracování průřezových témat či učebního plánu některé vzdělávací oblasti, případně vzdělávacího oboru dle RVP.

Odpověď platná k datu: 25. července 2019 13:13
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Může se PS čtenářské a PS matematické gramotnosti scházet ve stejném termínu a může mít stejné členy? Je to možné i v případě dalších pracovních skupin?

Postupné setkání všech pracovních skupin v jeden den je záležitostí kapacit a organizačních možností příjemce a účastníků. Složení skupin by mělo respektovat doporučení na zástupce jednotlivých subjektů tak, jak je uvedeno v Postupech MAP II. V některých případech se může stát, že téže osoba bude s ohledem na svou odbornost či subjekt, který zastupuje, ve více PS. Pro účely kontroly je třeba, aby jednání PS byla vždy odlišitelná, každá skupina se věnovala tématům patřícím do její působnosti s účastí těch, kteří jsou na danou oblast odborníky.

Odpověď platná k datu: 14. září 2018 09:26
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Podporovanou aktivitou je "krátkodobé/sdílené zapojení rodilého mluvčího formou tandemové výuky". Můžete prosím upřesnit, co je "krátkodobé" zapojení? Jak dlouho tedy může toto zapojení trvat?

Délka pobytu rodilého mluvčího v jednotlivých školách zapojených do aktivity Implementace MAP není výzvou nikterak specifikována, nicméně podpora nesmí být směřována jen do jedné školy a nemělo by se jednat o systematické zapojení rodilého mluvčího do výuky dětí a žáků po dobu pololetí či celého školního roku. Současně musí být dodržena podmínka tandemového vyučování s kmenovým pedagogem školy tak, aby došlo k předání zkušeností mezi pedagogy a vzájemnému vzdělávání. Finanční prostředky na systematické zapojení rodilého mluvčího do výuky po delší dobu je možné čerpat taktéž z prostředků programu Erasmus+.

Odpověď platná k datu: 30. července 2018 10:22
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Jednou z vyloučených aktivit MAP II jsou "zahraniční pobyty dětí a žáků ZŠ a to ani v podobě jednodenního výletu/pobytu". Týká se prosím toto i pedagogických pracovníků (dále PP)? Jinými slovy, můžou PP vyjíždět třeba na jazykové kurzy do zahraničí v rámci KA 4 Implementace MAP? Vím, že jazykové vzdělávání PP podporováno je, ale nevím, jestli pouze v rámci ČR.

Jakékoliv pobyty dětí a žáků v zahraniční jsou vyloučenou aktivitou výzvy, což je dáno výzvou a navazující dokumentací.  Zahraniční pobyty pedagogických pracovníků jsou možné pouze ve vazbě na podaktivitu 2.7 Postupů MAP. Podmínkou je, aby pedagogové, kteří budou vysláni na zahraniční stáž, byli identifikováni jako místní leadři a současně byli členy jedné z pracovních skupin. V žádném případě, ale není možné vyslat pedagogy na prostý jazykový kurz, k tomu slouží jiné formy finanční podpory a to například program Erasmus+.

Odpověď platná k datu: 30. července 2018 10:20
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Obracím se na Vás s dotazem, který se týká pracovních skupin (PS).
V rámci MAP II, v podaktivitě 2.6 Pracovní skupiny pro další témata lze zřizovat další PS. V Postupech MAP II je k této podaktivitě uvedena řada informací, nicméně požadavek na počet setkání zde uveden není (např. u PS pro rovné příležitosti a u PS pro financování uveden je). Chci se proto zeptat: Pokud vznikne v rámci této podaktivity PS, je zde požadavek na určitý počet setkání v průběhu jednoho roku či v průběhu období celého trvání projektu nebo ne?
Dále se chci zeptat, pokud v rámci aktivity 4 Implementace MAP vznikne PS či platforma třeba tematicky či oborově zaměřená, jsou zde nějaké formální požadavky týkající se jejího fungování (např. počet setkání v průběhu roku či v průběhu celého projektu, složení PS apod.).

Požadavky na PS typu typu počet setkání, náplň činnosti apod. jsou v Postupech MAP II stanoveny pouze pro 4 povinné pracovní skupiny.  Pokud budete zřizovat další platformy, je četnost jejich setkávání na vašem rozhodnutí/potřebách. Pouze je třeba brát v potaz nastavení monitorovacího indikátoru 5 26 02 Počet platforem pro odborná tematická setkávání, kde je popsáno, v jakém případě je možné platformy do tohoto indikátoru započítat (mj. minimálnní frekvence setkávání 4x ročně). 

Odpověď platná k datu: 17. května 2018 13:14
...

Prioritní osa

Výzva

Téma