Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.
Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+
Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.
Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.
Nový dotaz
Je nutné mít v případě pořádání semináře/kurzu/školení na stole vlaječky ČR a EU?
Používání vlaječek ČR a EU při pořádání seminářů apod. není v pravidlech publicity OP VVV upraveno. Nicméně platí, že příjemce má zajistit, aby o podpoře z EU byly ve vhodných případech informovány subjekty, které se podílí na realizaci projektu. Např. právě při konferencích a seminářích formou zobrazení loga EU spolu s názvem fondu/fondů a programu na prezenčních listinách nebo potvrzeních účasti. Vlaječky mohou být vhodným doplněním, ale nejsou povinné.
Je možné mít na plakátu/pamětní desce umístěné naše logo (ne přímo v logolinku)? V Pravidlech pro žadatele a příjemce - obecná část, verze 4, je v kap. 17.2 uvedeno: 1. Povinné nástroje: V případě povinných nástrojů hrazených z jednoho programu, avšak více fondů současně, nebo z multifondového programu, budou v zóně určené pro povinnou publicitu nanejvýše dvě loga: a) Logo EU; b) Logo MŠMT.Nikde na nástroji není možné umístit žádná jiná loga. Uveden bude také odkaz na EU a ESI fondy (souhrnně) a program.
Plakát/pamětní deska patří mezi povinné nástroje, tzn., nikde na nástroji není možné umístit žádná jiná loga. Třetí logo (např. logo projektu) je možné použít pouze na nepovinné nástroje.
Jaké jsou požadavky na pořádání akcí typu semináře, konference, atp.? Kromě toho, že všechny materiály určené účastníkům jsou označeny příslušnými logy a všichni účastníci jsou informováni o tom, že akce se uskutečňuje v rámci daného projektu financovaného z OP VVV, jsou ještě nějaké další požadavky na konání těchto akcí - např. na umístění vlaječek, apod.?
Logy by měla být označena např. i prezenční listina. Vlajky nejsou povinností, nicméně při dokládání samotné akce formou fotografií, by mělo být prokázáno splnění publicity (banner, roll up, vlajky apod.). Semináře a konference jsou aktivity, které souvisejí s propagací/prezentací programu.
Jak mají být označovány předměty pořízené v rámci projektu (notebooky, nábytek, atp.) – je pro to nějaké pravidlo (pravidla publicity o žádných nehovoří)?
Předměty, které nesouvisí s propagací projektu, není nutné označovat (změna oproti minulému programovému období).
Loga na dokumentech lze uvádět v záhlaví i v zápatí (viz některé excelové dokumenty) – je to tak, příp. je pro to nějaké pravidlo?
Žádné pravidlo není, je to čistě na rozhodnutí příjemce.
Je třeba uvádět v záhlaví dokumentů kromě odkazu na EU, ESF, program, etc. i logo MŠMT (viz např. vzory partnerských smluv)?
V novém programovém období není povinnost uvádět loga na žádných dokumentech s výjimkou těch, které souvisí s propagací projektu. Interní dokumentace příjemce (např. smlouvy, faktury nebo veřejné zakázky) nemusí být opatřena povinnými prvky publicity, protože neslouží k informování veřejnosti nebo konkrétní cílové skupiny o podpořeném projektu. Naproti tomu např. potvrzení účasti na semináři nebo prezenční listiny akcí spadají do nepovinných nástrojů a povinné prvky publicity obsahovat musí. Obecně lze říci, že pokud materiály/dokumenty budou použity pro informování veřejnosti nebo cílové skupiny o podpořeném projektu nebo jeho části, musí být na dokumentech uvedeno logo EU či logo MŠMT.