ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_16_041 - Vyšší odborné školy

Co znamená pojem jeden modul?

Definice pojmu modul je dána definicí indikátoru 51301 Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem. Definice indikátoru: Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem, který bude v souladu se zaměřením konkrétního SC. Jedná se o dlouhodobé systematické vzdělávání s metodickou oporou, které umožní uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Specifikace tohoto indikátoru je dána tzv. sadami otevřených vzdělávacích zdrojů a MOOC kurzy (viz příloha č. 1. Indikátory).
Další význam pojmu modul ve výzvě je použit v aktivitě č. 6., kde vzniknou MOOC minimálně pro jeden modul odborného vzdělávání pro učitele VOŠ.
Modul odborného vzdělávání (kurz DVPP) není blíže konkretizován, musí se jednat o MOOC pro učitele odborných předmětů VOV. Např. lze MOOC chápat jako jeden z možných příkladů digitálních vzdělávacích zdrojů. Proto musí MOOC naplňovat Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů, které pokrývají tři oblasti kvality: autorskoprávní požadavky, technické požadavky a požadavky na odbornou správnost, pedagogiku a didaktiku. MOOC jsou specifickou oblastí e-learningu, proto se na ně vztahují kritéria MŠMT popisující doporučené vlastnosti e-learningového kurzu, které by měly splňovat vzdělávací programy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Odpověď platná k datu: 19. května 2017 08:32
Výzva č. 02_16_041 - Vyšší odborné školy

V přehledu indikátorů k aktivitě 3 se uvádí, že vznikne min. 1 sada pro všechny skupiny oborů dané odborné oblasti. Pokud například VOŠ vzdělává v oborech „gastronomie a hotelnictví“ a „cestovní ruch“, má být vytvořena 1 sada pro každý z těchto oborů, tj., vzniknou celkem 2 sady?

Ne, v tomto případě může být v aktivitě č. 3 vytvořena pouze 1 sada, musí však zahrnovat všechny skupiny oborů dané odborné oblasti. V daném případě tedy odborné oblasti ekonomické, která zahrnuje akreditované vzdělávací programy pro následující skupiny oborů vzdělání: 63 – Ekonomika a administrativa, 64 – Podnikání v oborech, odvětvích, 65 – Gastronomie, hotelnictví a turismus, 66 – Obchod. Obecně platí, že vždy musí vzniknout minimálně 1 sada, maximální počet sad není omezen. Sada/sady musí vždy pokrýt všechny skupiny oborů dané odborné oblasti. Sada/sady musí obsahovat výukové zdroje a metodiky, které pokrývají a umožňují její souvislé používání v průběhu celého studijního cyklu na VOŠ. Sady mohou být vnitřně různě strukturované a diferencované. Může tedy vzniknout více sad podle různých zvolených kritérií.

Odpověď platná k datu: 19. května 2017 08:29