ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Jak máme počítat do indikátoru workshop pro pedagogy, který bude realizován ve 3 setkáních po 2 dnech? Bude v indikátoru 5 10 10 Počet uspořádaných jednorázových akcí hodnota 1 nebo 3? 

Pokud se jedná o jednu akci, která je pouze rozdělena do více dní, započte se hodnota 1. Jedná se tedy o navazující se akci rozdělenou do 3 setkání.

Odpověď platná k datu: 19. února 2018 08:58
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

U indikátoru 5 08 10 počítáme s ovlivněním školských zařízení a jiných subjektů (např. NZDM, OSPOD apod.). Jak máme počítat školská zařízení? Jeden subjekt = IZO, nebo RED IZO?

Školská zařízení se započítávají stejně jako školy a to dle RED IZO, tj. jedno RED IZO = jeden subjekt.

Odpověď platná k datu: 19. února 2018 08:56
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

V rámci indikátorů nastavujeme výchozí hodnoty k datu zahájení fyzické realizace projektu a cílové ke konci. Co se týče indikátoru počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí - je v pořádku zde uvést výchozí hodnotu 0 a cílovou počet zapojených organizací, které předpokládáme (např. 28) ? 

Ano, výchozí hodnotu nastavíte na 0 a cílovou v souladu s vašimi projektovými aktivitami a definicí indikátoru dle přílohy č. 1 výzvy, tj. vykazují se všechny organizace, které byly ovlivněny realizovanými aktivitami projektu a to dle RED IZO. Každá organizace se započítává pouze jedenkrát. V rámci indikátoru budou vykazovány školy, případně další organizace podílející se vzdělávání dětí, žáků (ÚP, OSPOD atd.), které byly zapojeny do realizace aktivit projektu jako partneři nebo spolupracující (zapojené) subjekty. V rámci indikátoru jsou vykazovány pouze školy a organizace, které byly podpořeny dlouhodobějšími opakovanými intervencemi. Nevykazují se organizace účastnící se jednorázových akcí.

Odpověď platná k datu: 19. února 2018 08:44
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Je třeba v povinné příloze Přehled klíčových výstupů k naplnění indikátorů projektu ESF uvádět jen indikátor 5 49 01, nebo všechny další relevantní indikátory, které nabízí systém ISKP? Je potřeba vybrat i nepovinné indikátory (5 21 05, 5 12 12, aj.)?

Dle přílohy výzvy č. 1 je třeba pouze pro indikátor 5 49 01 Počet regionálních systémů jako přílohu žádosti o podporu přiložit specifikaci "Přehled klíčových výstupů k naplnění indikátorů projektu ESF". Tato příloha slouží k podrobnějšímu rozdělení klíčových výstupů většího celku - jako je regionální systém resp. MAP. Ostatní indikátory se do této přílohy neuvádí, jsou popisovány přímo v žádosti o podporu. Výběr indikátorů do žádosti o podporu je plně v kompetenci žadatele (dle vazby na vybrané aktivity). 

Odpověď platná k datu: 19. února 2018 08:28
Výzva č. 02_17_047 - Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Obracím se na Vás s dotazem ohledně počítání indikátorů do žádosti MAP II: 5 08 10 - počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí (ne účastníci jednorázových akcí) - zapojené školy do celoročních aktivit – jak započítat mateřské školy, které spadají pod základní školu? Počítá se do indikátoru IZO nebo RED IZO? 

Dle přílohy č. 1 výzvy se vykazují organizace, které byly ovlivněny realizovanými aktivitami projektu dle RED IZO. Každá organizace se započítává pouze jedenkrát.

Odpověď platná k datu: 29. ledna 2018 15:04
Výzva č. 02_16_032 - Budování kapacit pro rozvoj škol II

Jakým způsobem je zohledněno ověřování programů do indikátoru 5 08 10 Počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí?

V rámci indikátoru se vykazují školy a další organizace formálního i neformálního vzdělávání, které budou zapojeny do vytvořených sítí CKP a mezi nimiž dojde ke spolupráci a vzájemné výměně zkušeností pedagogů, a dále organizace, které se zapojí do tvorby či ověřování programů. Popis indikátoru a způsob jeho nápočtu (tj. včetně započtení organizací podílejících se na ověřování programů) je uveden pro každou konkrétní aktivitu samostatně v příloze výzvy č. 1 Indikátory.
49)

Odpověď platná k datu: 27. července 2017 16:16
Výzva č. 02_16_041 - Vyšší odborné školy

Co znamená pojem jeden modul?

Definice pojmu modul je dána definicí indikátoru 51301 Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem. Definice indikátoru: Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem, který bude v souladu se zaměřením konkrétního SC. Jedná se o dlouhodobé systematické vzdělávání s metodickou oporou, které umožní uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Specifikace tohoto indikátoru je dána tzv. sadami otevřených vzdělávacích zdrojů a MOOC kurzy (viz příloha č. 1. Indikátory).
Další význam pojmu modul ve výzvě je použit v aktivitě č. 6., kde vzniknou MOOC minimálně pro jeden modul odborného vzdělávání pro učitele VOŠ.
Modul odborného vzdělávání (kurz DVPP) není blíže konkretizován, musí se jednat o MOOC pro učitele odborných předmětů VOV. Např. lze MOOC chápat jako jeden z možných příkladů digitálních vzdělávacích zdrojů. Proto musí MOOC naplňovat Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů, které pokrývají tři oblasti kvality: autorskoprávní požadavky, technické požadavky a požadavky na odbornou správnost, pedagogiku a didaktiku. MOOC jsou specifickou oblastí e-learningu, proto se na ně vztahují kritéria MŠMT popisující doporučené vlastnosti e-learningového kurzu, které by měly splňovat vzdělávací programy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Odpověď platná k datu: 19. května 2017 08:32
Výzva č. 02_16_041 - Vyšší odborné školy

V přehledu indikátorů k aktivitě 3 se uvádí, že vznikne min. 1 sada pro všechny skupiny oborů dané odborné oblasti. Pokud například VOŠ vzdělává v oborech „gastronomie a hotelnictví“ a „cestovní ruch“, má být vytvořena 1 sada pro každý z těchto oborů, tj., vzniknou celkem 2 sady?

Ne, v tomto případě může být v aktivitě č. 3 vytvořena pouze 1 sada, musí však zahrnovat všechny skupiny oborů dané odborné oblasti. V daném případě tedy odborné oblasti ekonomické, která zahrnuje akreditované vzdělávací programy pro následující skupiny oborů vzdělání: 63 – Ekonomika a administrativa, 64 – Podnikání v oborech, odvětvích, 65 – Gastronomie, hotelnictví a turismus, 66 – Obchod. Obecně platí, že vždy musí vzniknout minimálně 1 sada, maximální počet sad není omezen. Sada/sady musí vždy pokrýt všechny skupiny oborů dané odborné oblasti. Sada/sady musí obsahovat výukové zdroje a metodiky, které pokrývají a umožňují její souvislé používání v průběhu celého studijního cyklu na VOŠ. Sady mohou být vnitřně různě strukturované a diferencované. Může tedy vzniknout více sad podle různých zvolených kritérií.

Odpověď platná k datu: 19. května 2017 08:29

Prioritní osa

Výzva

Téma