ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Bude ŘO omezovat počet pracovníků v klíčové aktivitě č. 1 Řízení projektu?

Nastavení personálního zabezpečení by mělo odpovídat potřebám projektu, je tedy plně v kompetenci žadatele.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 14:12
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Které z ESF aktivit jsou zaměřeny na vzdělávání pedagogických pracovníků?

Pedagogičtí pracovníci mohou být vzděláváni v ESF výzvě pro vysoké školy v rámci aktivit č. 2 a 6. Aktivita č. 2 je zaměřena jednak na zvýšení personálních kapacit akademických pracovníků a jejich kompetencí pro práci s heterogenní skupinou, a za druhé na další formy zvyšování kvalifikace a pedagogické kompetence pedagogů (např. jazykové kurzy). Zvýšení personálních kapacit akademických pracovníků znamená zvýšení počtu pracovníků, kteří budou po absolvování školení, kurzu apod. schopni pracovat s heterogenní skupinou. Aktivita č. 6 je zaměřena na zvýšení kompetencí akademických pracovníků při výuce studentů se specifickými potřebami.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 14:09
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Je možné navázat novou výstavbu ERDF projektu na aktivity specifického cíle 2 ESF projektu?

Ano, novou výstavbu (včetně její kapacity a využití) je možné zdůvodnit (v rámci specifického cíle 2) vazbou na činnosti zahrnuté do aktivit č. 6 nebo 7 ESF výzvy pro VŠ.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 13:35
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Lze označit pozici hlavního manažera popřípadě jinou administrativní pozici za klíčového/excelentního pracovníka?

Klíčovost pracovníků musí být řádně odůvodněna vzhledem k zastávané pracovní pozici v rámci projektu a ve vztahu k aktivitám projektu. Označit administrativního zaměstnance/pracovníka jako klíčového je v řádně odůvodněných případech možné. Za excelentního pracovníka je zpravidla považován přední odborník v daném oboru, bez jehož účasti by bylo dosažení cílů projektu obtížné. Je předpoklad, že se jedná o odborného pracovníka realizačního týmu (např. výzkumného pracovníka).

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 10:26
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Je možná v rámci rekonstrukce učeben i rekonstrukce toalet?

Rekonstrukce sociálního zařízení je možná pouze v přímé souvislosti s rekonstrukcí prostor, které budou využívány v rámci aktivit projektu a za předpokladu, že současný stav sociálního zařízení je nevyhovující. Tzn., pokud bude například probíhat rekonstrukce prostor v celém patře budovy za účelem jejich využití v rámci aktivit projektu, je možné na tomto patře provést úpravu sociálního zařízení, pokud stav tohoto sociálního zařízení rekonstrukci vyžaduje. V případě, že by na daném patře budovy byla rekonstruována pouze část místností pro využití v rámci projektu, výdaje na rekonstrukci sociálního zařízení jsou způsobilé pouze z alikvotní části opět s přihlédnutím na nutnost jejich rekonstrukce. Navýšit kapacitu toalet rekonstrukcí stávajících prostor je možné v případě, že se bude navyšovat počet uživatelů budovy. Kapacitu toalet je možné navýšit pouze do té míry, aby odpovídala zvýšenému počtu uživatelů budovy. Jedná se kupříkladu o rekonstrukci půdních prostor pro vzdělávací účely pro např. 50 studentů. Pak je možná rekonstrukce i dalších prostor, z nichž vzniknou nové toalety pro těchto 50 osob.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 10:19
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Je možné ukončit ERDF aktivitu týkající se vybavení studijního programu po ukončení komplementární ESF aktivity (nově vytvořený studijní program)?

Toto možné není. Pokud je ESF aktivita ukončena – byly vykázány příslušné výsledkové ESF indikátory. Tímto považujeme za věcně ukončenou i navazující ERDF aktivitu.
Pokud např. vznikne potřeba dovybavit z ERDF projektu nově vzniklý studijní program, který již vykázal absolventy prvních ročníků, doporučujeme ESF aktivitu neukončovat až do chvíle, kdy doběhne ERDF aktivita komplementárního projektu a uvedený výsledkový indikátor ESF aktivity vykazovat opakovaně. Tímto způsobem dojde k prodloužení realizace ESF aktivity až do doby, než je ukončena komplementární ERDF aktivita.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 10:01
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Je nutné u programů/oborů zaměřených na potřeby trhu práce zavádět praxe?

Není to nutné, aktivita č. 3 umožňuje vytvářet nové programy, které budou reflektovat potřeby trhu práce. Tyto potřeby mohou cílit na kompetence absolventů, které nemusí být nutně získány procesem praxe, jak jej chápe ESF výzva pro VŠ (např. min. délka praxí). Obdobné platí i při úpravě programů v době platnosti akreditace.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 09:25
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Jakým způsobem jsou definovány obory zaměřené na praxi?

Obory zaměřené na praxi jsou takové, které zavádějí či rozšiřují praxe ve stanovené hodinové výši (definováno v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část, verze 2, s. 20).

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 09:19
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Jakým způsobem jsou definovány „potřeby trhu práce“?

Definice „potřeb trhu práce“ není v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část – stanovena. Tyto potřeby zdůvodňuje žadatel sám, může využívat např. statistické údaje úřadů, ministerstev, komor, výstupy minulých projektů, dotazníky, externí analýzy apod.

Odpověď platná k datu: 20. května 2016 09:17