Výzva č. 02_16_038 - Pregraduální vzdělávání
Oddíly výzvy
Kdo může o dotaci požádat?
Veřejné vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, které mají zřízené pedagogické fakulty (projekty budou realizovány na těchto fakultách):
- Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
- Masarykova univerzita
- Ostravská univerzita
- Technická univerzita v Liberci
- Univerzita Hradec Králové
- Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
- Univerzita Karlova
- Univerzita Palackého v Olomouci
- Západočeská univerzita v Plzni
Jak a kdy si zažádat?
Žádosti o podporu se podávají prostřednictvím IS KP14+ (https://mseu.mssf.cz) v termínu od 16. 11. 2016 do vyčerpání alokace, nejpozději však do 31. 5. 2017.
Jaká je výše finanční podpory?
Alokace výzvy: 400 mil. Kč
- Minimální výše finanční podpory: 15 mil Kč
- Maximální výše finanční podpory: 28,5 až 58 mil. Kč - dle počtů zapsaných studentů
Minimální míra spolufinancování ze strany příjemce: 5%
Místo dopadu realizovaných projektů je území ČR
Co je cílem této výzvy?
- Kvalitnější příprava budoucích učitelů a podpora koncepční proměny jejich přípravného vzdělávání
- Podpora reflektovaných praxí budoucích učitelů a rozvoj kompetencí akademických pracovníků – pedagogických pracovníků, kteří vzdělávají budoucí učitele
- Budoucí učitelé zlepší své dovednosti ve vzdělávání heterogenního kolektivu dětí a žáků
- Podpora ve využívání digitálních technologií v přípravě, realizaci i hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání
Jaké jsou podporované aktivity?
- Povinné aktivity k naplnění dílčích cílů:
- Zvýšit kvalitu praktické přípravy studentů – budoucích učitelů: zvyšování kvality studentských pedagogických praxí; vzdělávání zaměřené na rozvoj mentorských/reflektivních dovedností VŠ učitelů a učitelů fakultních škol; síťování fakultních škol
- Zvyšování kvality práce vysokoškolských učitelů: podpora rozvoje didaktických kompetencí; podpora začínajících VŠ učitelů; zvyšování pedagogických kompetencí VŠ učitelů pro poskytování popisné zpětné vazby; podpora rozvoje odborných kompetencí akademických pracovníků – příprava na habilitační/jmenovací řízení
- Rozvoj kompetencí studentů – budoucích učitelů (propojení teorie a praktické výuky): rozvoj osobnostně-sociálních kompetencí studentů v kontextu inkluze, praktické využití inovativních přístupů ve vzdělávání při výuce studentů; zapojování praktikujících učitelů z MŠ/ZŠ/SŠ do výuky studentů
- Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání: příprava inovativních vzdělávacích materiálů a kurzů; vytvoření a činnost center didaktických inovací; podpora výzkumných aktivit
- Řízení projektu
- Volitelná témata: A - Podpora získávání kvalitních uchazečů o učitelské profese; B - Tvorba, inovace a pilotní provoz informačního systému praxe
Jaké jsou podpořené cílové skupiny?
- Studenti vysokých škol – budoucí učitelé
- Akademičtí pracovníci vzdělávající budoucí učitele
- Pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení
- Další pracovníci podílející se na přípravě budoucích učitelů
- Cílová skupina pouze pro volitelné téma A:
- Žáci posledních ročníků SŠ – uchazeči o studium
- Studenti VOŠ – uchazeči o studium
- Studenti v posledním ročníku bakalářských studijních programů – uchazeči o studium učitelských programů
Kde získat další informace a kdo dotaci poskytuje?
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy,
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Harfa Office Park, Českomoravská 2420/15, Praha 9;
Kontakty pro dotazy k podobě projektového záměru: Mgr.Zuzana Slimáková tel:+420 234 814 408;zuzana.slimakova@msmt.cz
Více informací o vyhlášené výzvě: http://opvvv.msmt.cz - sekce Výzvy OP VVV
Další informace
Řídicí orgán upozorňuje, že závazná verze výzvy je ve formátu .pdf pod záložkou Dokumenty.