Výzva č. 02_19_068 Pregraduální vzdělávání II
Oddíly výzvy
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Slimáková, e-mail: Zuzana.Slimakova@msmt.cz
Co je cílem této výzvy?
- Kvalitnější příprava budoucích učitelů a podpora koncepční proměny jejich přípravného vzdělávání
- Rozvoj kompetencí vysokoškolských pedagogů a učitelů spolupracujících škol, kteří se podílejí na výuce budoucích učitelů
- Podpora pedagogických praxí studentů (budoucích učitelů)
- Zvýšení kompetencí budoucích učitelů v oblasti společného vzdělávání dětí a žáků
- Podpora síťování fakult vzdělávajících budoucí učitele v rámci jedné VŠ
- Podpora didaktického využívání digitálních technologií ve výuce
Kdo může o dotaci požádat?
Veřejné vysoké školy zřízené podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, které realizují akreditované bakalářské a/nebo magisterské studijní programy vedoucí k získání odborné kvalifikace učitele (pro účely výzvy se nejedná o programy celoživotního vzdělávání)
Jaká je výše finanční podpory?
- Alokace výzvy: 400 000 000 Kč
- Minimální výše výdajů: 3 000 000 Kč
- Maximální výše výdajů: 50 000 000 Kč
Jak a kdy si zažádat?
Žádosti o podporu se podávají prostřednictvím IS KP14+ (https://mseu.mssf.cz) v termínu od 11. 3. 2019 do 28. 6. 2019 do 14:00 hod.
Jaké jsou oprávněné aktivity?
Všechny projekty musí obsahovat jak povinné aktivity, tak minimálně jednu povinně volitelnou aktivitu. Žadatelé se při výběru aktivit budou řídit jejich rozdělením do kategorií.
Kategorie A - aktivity určené pro fakulty připravující budoucí učitele a pro celoškolská pracoviště připravující budoucí učitele - kromě pedagogických fakult
Kategorie B - aktivity určené pro pedagogické fakulty
Povinné aktivity:
- Řízení projektu (pro obě kategorie A, B)
- Zvyšování kvality a inovace studentských pedagogických praxí (pouze pro kategorii A)
- Podpora rozvoje kompetencí vysokoškolských pedagogů (pouze pro kategorii A)
- Evaluační a autoevaluační strategie v práci budoucího učitele (pouze pro kategorii B)
Povinně volitelné aktivity:
- Zahraniční mobility (pro obě kategorie A, B)
- Inovativní přístupy v pregraduální přípravě budoucích učitelů (pro obě kategorie A, B)
- Podpora spolupráce VŠ pedagogů a učitelů spolupracujících MŠ/ZŠ/SŠ (pouze pro kategorii A)
- Rozvoj kompetencí budoucích učitelů propojováním teoretické a praktické výuky (pouze pro kategorii A)
- Příprava celouniverzitní koncepce modulového systému studijních programů připravujících budoucí učitele (pouze pro kategorii B)
Podrobnosti k výše jmenovaným aktivitám jsou uvedeny v textu výzvy (kap. 5.1.1) a Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část (kap. 5.2.4).
Jaké cílové skupiny mohou být podpořeny?
- Studenti bakalářských a magisterských studijních programů vysokých škol (budoucí učitelé)
- Akademičtí pracovníci vzdělávající budoucí učitele
- Pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení
- Další pracovníci podílející se na profesní přípravě budoucích učitelů