Výzva č. 02_20_080 Šablony III – mimo hlavní město Praha

Oddíly výzvy

7

Chceme pokračovat v realizaci šablony Využití ICT ve vzdělávání i v době uzavření školy. Využili jsme možnosti zapůjčení tabletů/notebooků žákům, kteří se připojují k výuce distančně. Jak vykázat odučenou hodinu, kdy se v jeden čas využívají zařízení v různých třídách. Například: v 6.A mají 3 žáci tablety a v 6.B využívají 7 tabletů ze šablony?

Základní podmínkou realizace šablony je využívat 10 zakoupených tabletů/notebooků ve stejný čas. Těchto 10 zařízení nemusí být použito pouze v jedné třídě nebo jedné skupině, ale mohou být použita napříč třídami/skupinami, avšak ve stejný čas. Je nezbytné, aby každá takováto třída/skupina splňovala podmínku zapojení 3 dětí/žáků ohrožených školním neúspěchem.

Pokud byly tablety (zakoupené z projektu) zapůjčeny k distanční výuce žákům tříd 6.A i 6.B, potom musí vykazovaná jedna hodina výuky týdně probíhat v 6.A a 6.B ve stejný čas (např. v úterý od 10 hodin, kdy v 6.A probíhá hodina dějepisu a v 6.B hodina biologie). Ostatní žáci obou tříd mohou být do těchto vyučovacích hodin také distančně zapojeni, a to na svých vlastních zařízeních.

Do záznamu z realizace pak budou uvedeny v jednom týdnu dvě vyučovací hodiny se stejným časem výuky, přičemž u každé z nich bude vyznačeno, kolik žáků mělo notebook/tablet zakoupený z projektu k dispozici. Vzor záznamu zveřejněný ve výzvě je vzorem, který si může škola/školské zařízení upravit pro své potřeby (upravený vzor musí obsahovat všechny náležitosti původního vzoru, tj. požadavky na výstup v šabloně). Ze záznamu tak musí být patrné, že výuka probíhala časově paralelně ve dvou oddělených třídách a že celkový počet hodin odpovídá zvolené variantě (64/48/32/16).

6

Mohli bychom vést kluby a doučování distančně, a to z preventivních důvodů, abychom i nadále mohli mít věkově promíchané skupiny? Škola aktuálně není povinna vést distanční výuku z důvodu jejího uzavření, ale zdá se nám to jako vhodné řešení realizace projektu v tomto školním roce.

Preventivní distanční realizace aktivit není možná. Aktivity byly připraveny a schváleny Evropskou komisí pro prezenční výuku. Distančně lze aktivity realizovat pouze tehdy, pokud je škola povinná vést distančně i běžnou výuku v souladu s Manuálem k provozu škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021 dostupném na odkazu https://www.msmt.cz/file/53629/.

5

Do systému IS KP14+ se přihlašujeme každý týden, abychom nepropásli důležitou informaci v depeši, či případně výzvu k nápravě zprávy o realizaci. Je možné nastavit si v systému nějaké upozornění na nově příchozí depeše?

Ano, systém umožňuje nastavení upozornění, a to buď prostřednictvím e-mailu nebo formou SMS. Po přihlášení do systému IS KP14+ zvolte tlačítko PROFIL UŽIVATELE (vpravo nahoře). Na záložce KONTAKTNÍ ÚDAJE zvolíte formu notifikace, číslo telefonu (v mezinárodním formátu +420xxxxxxxxx) nebo e-mail a potvrdíte stiskem tlačítka „Uložit“.

4

Obdrželi jsme Vyrozumění o poskytnutí dotace ve výzvě Šablony III a zároveň jsme byli vyzváni k doložení Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky, které máme vložit do systému. Jsme škola zřízená obcí. Prohlášení jsme dohledali na webu OP VVV, ale nejsme si jistí správností jeho vyplnění. V systému IS KP14+ nemáme zpřístupněnou obrazovku Dokumenty. Jak máme postupovat?

Pokud je mateřská nebo základní škola příspěvkovou organizací obce, dobrovolného svazku obcí nebo kraje, je pro tuto školu doložení uvedeného dokumentu nerelevantní. Vyrozumění o poskytnutí dotace je zasíláno prostřednictvím automatické depeše všem žadatelům, jejichž žádost o podporu je doporučena k financování. Tím je administrativní proces schvalování žádosti o podporu ukončen. Výzva k doložení Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky a uvedené pokyny jsou určeny pouze pro soukromé školy, kterým je podpora poskytována v režimu de minimis. Tuto skutečnost prohlašuje žadatel v Čestném prohlášení o výběru režimu veřejné podpory a dokládá již v žádosti o podporu.

3

Byli jsme vyzváni k doplnění data výstupu z projektu u podpořených osob v systému IS ESF 2014+ a vykázání do závěrečné zprávy o realizaci, ovšem bez uvedení konkrétních osob, u kterých je požadována editace. V projektu bylo podpořeno více jak padesát osob. Jak jednoduše zjistit, u které osoby jsou data doplněna a u které ne?

V IS ESF 2014+ v detailu projektu na záložce Podpořené osoby je možnost rozšířit viditelné sloupce s údaji, které jsou důležité pro vykázání všech dílčích indikátorů do závěrečné zprávy o realizaci. Sloupce můžete přidávat po stisknutí tlačítka Možnosti (ozubené kolečko zcela vpravo), Vybrat sloupce (zde je možné zatrhnout viditelnost sloupců, například: Datum výstupu z projektu, Postavení na trhu práce, Nejvyšší dosažené vzdělání) a poté uložit stisknutím OK. Nyní se budou zobrazovat u podpořených osob požadované údaje, které pak můžete v detailu podpořené osoby editovat. Nezapomeňte po provedených změnách u podpořených osob vždy schválit seznam podpořených osob a poté načíst data z IS ESF 2014+ do IS KP14+ v rozpracované ZoR/ZZoR. Teprve pak se celý proces vykázání všech 6-kových indikátorů dokončí.

2

Jak zjistíme jméno projektového manažera, který administruje náš projekt a se kterým bychom mohli konzultovat dotazy?

V IS KP14+ v levé nabídce je zařazena záložka s názvem „Manažeři projektu ŘO/ZS“. Po rozkliknutí je možné zjistit jméno administrátora projektu, kterého poté zadáte jako adresáta interní depeše.

1

V MŠ máme chůvu plně hrazenou z projektu výzvy Šablony II. V podané žádosti o podporu do výzvy Šablony III jsme si pro jistotu tuto aktivitu navolili také, a to po celou dobu realizace až do roku 2023. Kdy budou zveřejněny informace, týkající se realizace šablony po 31. 8. 2020. Jak postupovat v případě, že se chůva nebude moci nadále financovat z projektu?

V současné době probíhá legislativní proces vedoucí k tomu, aby mohla být chůva hrazena ze šablon i po 31. 8. 2020. Chůva byla do III. vlny šablon zařazena i z toho důvodu, že MŠMT věří v možnost dalšího financování ze šablon a za tím účelem podniká veškeré kroky. Pokud bude novela vyhlášky č. 14/2005 Sb. schválena do 31. 8. 2020, může být chůva v II. i III. vlně šablon hrazena i po datu 31. 8. 2020 a mateřské školy o tom budou ze strany ŘO OP VVV informovány prostřednictvím interní depeše. Pokud chůvu nebude možné v rámci šablon hradit, lze změnou projektu zvolit jakékoli jiné šablony.