ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Je možné využít k administraci projektu šablony mateřské školy třetí stranu (zprostředkovatelskou společnost) za provizi?

Je na zvážení školy, jakým způsobem zajistí administraci projektu – zda vlastními silami (s možností odměn/uzavření DPP kmenovým pracovníkům), zda prostřednictvím pracovně-právního vztahu s externistou nebo zda smlouvou s externí firmou. Ve výzvě Šablony pro MŠ a ZŠ je možné čerpat finanční prostředky na administraci projektu a není zakázána spolupráce s externisty. Ráda bych však upozornila, že za realizaci projektu je vždy zodpovědný příjemce dotace, tj. škola (Rozhodnutí o poskytnutí dotace je vydáno Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pro danou školu). Pokud se rozhodnete spolupracovat s externí firmou, doporučuji Vám uzavřít vhodnou smlouvu, abyste si dobře ošetřili případní pochybení firmy tak, aby za něj nesla odpovědnost firma, nikoliv škola.

Odpověď platná k datu: 10. listopadu 2016 12:55
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Vedoucí pedagogický pracovník MŠ, která existuje jako jeden subjekt společně se ZŠ, má odpovídající vzdělání pro činnost školního psychologa a ráda by tuto činnost vykonávala, tak aby byla placená ze Šablon.  ZŠ má asi 170 žáků,z toho 5 žáků se SVP,  MŠ asi 60 dětí. Může stávající vedoucí pracovník, vykonávat na 0,5 úvazku činnost školního psychologa ?

Pokud má současný vedoucí pg. pracovník požadované vzdělání dle šablony Školní psycholog, může tuto činnost vykonávat souběžně s úvazkem vedoucího pg. pracovníka. Výzva 02_16_022 nestanovuje žádná omezení či požadavky nad rámec současné legislativy. Podmínkou pro zvolení této šablony je začlenění do kolektivu min. 3 děti (pro MŠ) / žáky (pro ZŠ) s potřebou podpůrných opatření prvního stupně nebo s SVP. Bude pravděpodobně potřeba si zvolit, zda chcete šablonu realizovat pro jako aktivitu MŠ, nebo ZŠ. Pokud by byla zvolena v obou případech, jednalo by se o dva různé úvazky 0,5, celkem 1,0 úvazku, což vedle úvazku pro vedoucího pracovníka pravděpodobně nebude možné. Uvádíte pouze žáky se SVP na ZŠ, proto je možné realizovat šablonu pro ZŠ. Pokud bude docházet  k postupné re-diagnostice dětí, je potřeba, abyste si stále hlídali splnění podmínky šablony.

Odpověď platná k datu: 29. září 2016 12:47
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Je nutno při stanovení platu školního asistenta postupovat podle nařízení vlády č. 564/2006 Sb. o platových poměrech zaměstnanců, nebo dle uvážení školy? Pokud musí mít školní asistent min. pedagogické vzdělání a bude vykonávat "částečně činnost jako asistent pedagoga" lze mu potvrdit alespoň částečnou pedagogickou praxi? I když se jedná o nepedagogickou pozici.

Stanovení platu školnímu asistentovi: Pravidla OP VVV v této výzvě nestanovují žádná omezení/žádné podmínky nad rámec platné legislativy. V tomto případě je pouze na rozhodnutí  ředitele školy, jaký plat stanoví školnímu asistentovi. Potvrzení o pedagogické praxi na pozici asistenta pedagoga: Ze šablon OP VVV je možné hradit tzv. školního asistenta (ne asistenta pedagoga, jehož činnost bude možné hradit ze zákona) a jeho činnost je dle pravidel stanovených výzvou považována za nepedagogickou činnost. Tazatel neuvádí, pro koho a za jakým účelem je potvrzována částečná pedagogická praxe. Doporučila bych potvrzovat konkrétně -  a to činnosti školního asistenta na konkrétní základní škole (popř. vypsat konkrétní činnosti školního asistenta).

Odpověď platná k datu: 8. září 2016 14:16
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

V šablonách vzdělávání (např. Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ) dávám počet šablon dle počtu kurzů nebo dle počtu osob, které pošlu na kurz? Tzn.  při  5 osobách na 1 kurzu (veřejném či vytvořeném pro nás) bude jedna šablona nebo jich mám vytvořit 5?

Šablona vzdělávání je určena pro 1 pedagoga. Pokud budete chtít vyslat na určitý kurz (Prevence logopedických vad) více pedagogů, potom zvolíte takový počet šablon, kolik pedagogů chcete přihlásit na kurz. Podobně, pokud budete chtít v jedné šabloně podpořit jednoho pedagoga vícero odlišnými kurzy, budete volit šablonu tolikrát, kolik kurzů pedagog absolvuje.

Odpověď platná k datu: 5. září 2016 14:13
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Jaká jsou pravidla na šablonu Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv . Na co jsou vlastně finance určeny? Cestovné + odměna pro provádějící učitelku? Co přesně se bere jako schváleníhodný obsah návštěv?

Podrobně jsou podmínky dokladování a další popsány v příloze č. 3 výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I. Výzvy byla dne 23. června vyhlášena: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzvy-c-02-16-022-a-c-02-16-023-podpora-skol-formou-projektu.
Výdaje musí souviset s projektem, je možné hradit např. odměnu pedagoga, cestovné atp., rozhodnutí je na řediteli. Nelze hradit běžnou pracovní dobu, která je hrazena z rozpočtu školy. Výdaje jsou uznatelné, pokud škola doloží výstup.
Šablona Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv je zaměřena na vzdělávání pedagogických pracovníků, ne na vzdělávání dětí. Jedním z témat může být sdílení zkušeností, jak rozvíjet kreativitu dětí, získat zkušenosti od kolegů z jiné školy, která se tímto tématem zabývá apod.

Odpověď platná k datu: 20. června 2016 10:36
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Lze šablony Extrakurikulární rozvojové aktivity pro ZŠ nastavit na dvouleté období, stejně jak je tomu u personální podpory ZŠ. Nebo je metodický výklad neměnný?

Každou šablonu lze volit násobně podle preference každé školy. Chcete-li extrakurikulární aktivity volit na celý školní rok, případně ve větší hodinové intenzitě, zvolte tolik šablon, které vaši potřebu naplní. Z násobným počtem šablon pak samozřejmě souvisí povinnost doložit násobný počet výstupů. Příklady násobného počtu šablon klubů jsou uvedeny u těchto šablon v v příloze č. 3 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad.

Odpověď platná k datu: 14. června 2016 14:12
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Je možné např. pro šablonu „školní speciální pedagog“ uzavřít smlouvu na výši úvazku 0,5 s naším stávajícím pedagogem – učitelem 1. stupně, který u nás pracuje na plný úvazek jako učitel? ještě případný úvazek 0,5 případně při zdvojení 1,0 je pro jednoho pracovníka nebo se může na tuto pozici zaměstnat více zaměstnanců s celkovým úvazkem dle výzvy např. úvazky 0,2, 0,2 a 0,1 pro tři pracovníky?

Osoba zvolená pro činnost školního speciálního pedagoga musí splňovat kvalifikační předpoklady stanovené přílohou č. 3 výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I. Maximální výše úvazku pro jednu osobu v rámci projektu není výzvou stanovena. Je ale potřeba dodržovat platnou legislativu ČR.  Výzva šablony neupravuje nijak maximální výši úvazku nad rámec Zákoníku práce.
Úvazek 0,5 je v šabloně počítaný pro jednu osobu, nelze jej dělit mezi více osob.

Odpověď platná k datu: 9. června 2016 14:05
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

Když máme ve škole 16 žáků a ve školce 18 dětí máme nárok na čerpání peněz s fondu EU (200 000+2 200 na dítě, 200 000 + 2 200 na žáka)?

Pokud jste Mateřská a Základní škola, pak máte nárok na maximální částku tak, jak jste uvedla.

Odpověď platná k datu: 20. dubna 2016 13:02
Výzva č. 02_16_022 - Šablony pro MŠ a ZŠ I - MRR

 Týkají se dotace i soukromých MŠ  a ZŠ?

Zřejmě máte na mysli výzvu Podpora škol formou zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I. V této výzvě jsou oprávněnými žadateli mateřské a základní školy všech zřizovatelů.

Odpověď platná k datu: 12. dubna 2016 12:54