Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.
Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+
Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.
Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.
Nový dotaz
Jakými podmínkami je vázáno nakládání s dlouhodobým majetkem (např. s budovami, vybavením atd.) podpořeným mimo režim veřejné podpory z prostředků OP VaVpI / OP VVV po ukončení doby udržitelnosti projektu?
Viz Metodický výklad k nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP VVV
Za jakých podmínek lze realizovat pronájem nebo výpůjčku majetku spolufinancovaného byť i částečně z prostředků OP VVV v období realizace nebo udržitelnosti projektu?
Může žadatel - škola se ZŠ a SŠ - ve výzvě č. 77 vybrat k realizaci dvě aktivity (KA2 pro odborné učiliště a KA3 pro základní školu), nebo podmínka ve výzvě ohledně jediné povinné aktivity platí i pro takto strukturovaný subjekt a žadatel si musí vybrat např. KA2 a tu realizovat na odborném učilišti a případně i na ZŠ?
Platí podmínka, že žadatel si pro svou žádost o podporu volí vždy jen 1 povinně volitelnou aktivitu, tzn., musíte si buď vybrat, na kterém vzdělávacím stupni budete tuto 1 aktivitu realizovat anebo ji dělat na všech/dvou vzdělávacích stupních atp. Pokud byste chtěli realizovat 2 povinně volitelné aktivity musíte předložit 2 žádosti o podporu (v každé bude 1 povinně volitelná aktivita).
V rámci textu samotné výzvy č. 77 se v bodě 3.6 Míra podpory a podmínky spolufinancování odkazuje na kapitolu 8.1.5 Pravidel pro žadatele a příjemce - obecná a specifická část, avšak v této kapitole není míra spolufinancování dále definována. Můžeme se tedy zeptat na její přesné znění?
Tabulka rozpadů zdrojů financování podle typu žadatele je uvedena v Pravidlech pro žadatele a příjemce - obecná část, kap. 8.1.5. na straně 128. Tabulka obsahuje i informace o míře spolufinancování projektů vlastními prostředky dle typů příjemců. Dokument je k dispozici u výzvy: https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-19-077/dokumenty.htm.
Finanční milníky – do kterého období spadá hraniční finanční milník?
Vyhodnocení hraničního finančního milníku (PpŽP – obecná část – kap. 5.2.5.1.2) bude provedeno k termínu, kdy je schválena žádost o platbu za poslední sledované období. Období, na které se stanoví hraniční finanční milník, se vypočte takto: začátek období začíná 1. sledovaným obdobím realizace projektu a konec období je určen sledovaným obdobím, které by připadalo na nejbližší průběžný finanční milník (odpovídající cca 60 % doby realizace).
Je naplnění finančního milníku vázáno na zdanitelné plnění či nikoliv? Tzn., budou-li na soupisku zařazeny i výdaje nespadající svým datem uznatelného zdanitelného plnění do sledovaného období, za které je finanční milník sledován (se souhlasem ŘO ve vazbě na plnění pravidla n+3), lze i tato plnění do finančního milníku započíst?
Naplnění finančního milníku není přímo vázáno na zdanitelné plnění. Tzn., i tyto výdaje se budou do plnění finančního milníku započítávat. V případě, že se příjemce řídí PpŽP verzí 5, započítává se případné přeplnění milníku do milníku následujícího.
V rámci projektu bychom chtěli mít partnera s finančním příspěvkem, kterým by byla základní škola. Nicméně tato základní škola je již partnerem s nefinančním příspěvkem v projektu jiného žadatele v rámci výzvy 076. Je možné, aby škola byla partnerem ve dvou projektech v rámci stejné výzvy, když je žadatel odlišný? Také aktivity realizované v rámci projektu by byly odlišné a týkaly by se vždy jiných učitelů.
Počet partnerství, které škola naváže s jednotlivými subjekty, není ničím limitován a výzva ani navazující dokumentace, tj. Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část výzvy Inovace v pedagogice nestanovují, že škola může být partnerem pouze v jedné předkládané žádosti o podporu. Nicméně je dobré zvážit, zda je v kapacitních možnostech partnera zajistit veškeré činnosti, ke kterým se v partnerství zaváže pro zdárné naplnění cílů projektu, a také zajistit, že nedojde ke dvojímu financování stejných aktivit.
V rámci projektu bychom chtěli mít školu jako partnera s finančním příspěvkem, který by nám současně dokryl i chybějící výši obratu. Nicméně jsme narazili u školy na to, že většina výnosů školy tvoří příspěvek od obce, města na provoz školy, jelikož jsou příspěvkovou organizací. Chtěli jsme se tudíž zeptat, co se bere u školy jako obrat? Ve VZZ se navíc výnosy škol rozdělují na výnosy z hlavní a hospodářské činnosti, tudíž s kterými čísly máme pracovat?
Do výše obratu se započítávají veškeré tržby a provozní dotace za hlavní i hospodářskou činnost.
V rámci projektu bychom chtěli zavést projektovou výuku na naší škole, je tento záměr v souladu s výzvou Inovace v pedagogice?
Výzva Inovace v pedagogice usiluje o to, aby byly zavedeny inovace, které obohatí stávající metody/formy výuky o nové prvky (v MŠ/ZŠ/SŠ). Tyto nové prvky/inovace v rámci projektu a akčního výzkumu ověříte a výstupem bude, že inovovaná metoda/forma bude moci být využívána i dalšími školami v rámci ČR. V projektech musí být inovace pojaté komplexněji a musí být přenositelné na jiné školy, které by je pak mohly také využívat. Případně výzva usiluje také o adaptaci metod užívaných v zahraničí v podmínkách českých škol. Inovací není myšleno pouhé uplatnění již existující metody (např. projektová výuka) na školách, které si ji ještě nevyzkoušely.
Je možné, aby žádala o dotaci škola, která má právní formu „školská právnická osoba“?
Škola - právnická osoba vykonávající činnost školy zapsaná ve školském rejstříku - není v této výzvě oprávněným žadatelem. Školy, právnické osoby vykonávající činnost školy zapsané ve školském rejstříku, které jsou zároveň příspěvkovými organizacemi územních samosprávných celků nebo organizačních složek státu, mohou být v roli partnera (viz bod 4.2 výzvy).