ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Jak se správně vykazuje trojice indikátorů 5 29 02, 5 29 00 a 5 29 10?

Indikátor 5 29 10 je podílový indikátor studijních programů vyučovaných v cizím jazyce. Tento podíl je vypočítán na základě indikátorů 5 29 02 a 5 29 00. Indikátor 5 29 02 udává absolutní počet studijních programů na dané VŠ, ve kterých je alespoň jeden předmět díky podpoře OP VVV nově vyučován v cizím jazyce. Cílová hodnota indikátoru 5 29 10 je vypočtena pomocí cílové hodnoty indikátoru 5 29 02 vztažené k cílové hodnotě indikátoru 5 29 00. Výchozí hodnotu indikátoru 5 29 00 není potřeba na konci projektu upravovat, neboť nevstupuje do žádného výpočtu.

Odpověď platná k datu: 2. března 2023 13:48
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Jak postupovat v případě osob vykazovaných v indikátoru 5 40 01, které zároveň nedosáhnou bagatelní podpory v 6 00 00? Na konzultaci bylo řečeno, že osoby v indikátoru 5 40 01 mají naplnit bagatelní podporu a pokud ji nenaplní, mělo by to být zejm. z důvodu úmrtí, rozvázání pracovního poměru nebo jiného vážného důvodu. Pravidla říkají, že projekt musí být koncipován tak, aby každý účastník získal bagatelní podporu. Není však nikde specifikováno, že každý účastník musí získat bagatelní podporu a omlouvají pouze krajní skutečnosti. Je opravdu nutné ke každé podpořené osobě podávat vysvětlení, pokud nedosáhne bagatelní podpory?

V kapitole 11.1 PpŽP – obecná část je uvedeno, že „projekt musí být koncipován tak, aby vzdělávací aktivity podpořené osoby v souhrnu dosahovaly minimální hranice bagatelní podpory, pokud není ve výzvě / navazující dokumentaci k výzvě stanoveno jinak“. Obdobně je to řešeno pro výzvy č. 15 a 18 v kap. 11.3.2 PpŽP – specifická část. Z ustanovení v žádném případě neplyne, že by takto měl být projekt koncipován pouze na počátku. Naopak by měl být takto koncipován po celou dobu realizace, tzn. i v případě, kdy začne být v projektu školena osoba, s jejímž školením se při podání žádosti původně nepočítalo. Pokud taková osoba započne školení, musí mít naplánováno školení v takové míře, aby její vzdělávací aktivity dosáhly minimální hranice bagatelní podpory. Splnění podmínky se tedy může projevit v navýšení hodnoty indikátoru 6 00 00.

V případech, kdy by příjemce žádal o změnu cílové hodnoty některého z indikátorů 5 xx xx (počet účastníků školení), bude pro posouzení takové žádosti o změnu nutné, aby byl projekt i po jejím schválení stále koncipován tak, že vzdělávací aktivity podpořených osob v souhrnu dosáhnou minimální hranice bagatelní podpory sledované v indikátoru 6 00 00 (celkový počet účastníků projektu). Z toho důvodu je zdůvodnění žádosti o změnu nezbytné. Řídicí orgán nicméně v průběhu realizace projektu ani po jeho ukončení nevyžaduje soupis podpořených osob, u nichž nedošlo k dosažení bagatelní podpory, s odůvodněním ke každé z nich. Stačí uvést souhrnně důvody, které k nedosažení bagatelní podpory vedly, a opatření, která příjemce přijal k odstranění případných identifikovaných překážek.

Pokud příjemce v průběhu realizace projektu zjistí, že z podpořených osob dosahuje bagatelní podpory nižší než předpokládaný podíl, tzn. že projekt vykazuje v indikátoru 6 00 00 málo účastníků, je nutné přistoupit k „revizi“ všech podpořených osob a zintenzivnit podporu těch, které jsou do projektu zařazeny. Nejlépe je poskytnutý objem podpory vidět ze založených karet účastníka v IS ESF 2014+, kam příjemce zadává všechny osoby již při jejich vstupu do projektu, tedy ještě předtím, než dosáhnou bagatelní podpory (viz uživatelská příručka IS ESF 2014+). Osoby, které v projektu získaly podporu blízkou hranici bagatelní podpory, je poté vhodné podporovat intenzivněji, např. i distančními formami při dodržení pravidel dokladování.

Odpověď platná k datu: 13. srpna 2020 18:20
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Celkový 1,2 úvazek platí pouze pro projekt nebo pro celou organizaci? Lze mít na projektu úvazek 1,00 a ještě mimo projekt úvazek 0,2 – oba na stejné instituci?

V případě členů odborného týmu, kteří mají udělenou výjimku na výši úvazku a mohou dosahovat úvazku v součtu až do výše 1,2 násobku fondu pracovní doby daného měsíce, lze mít úvazek 1,0 na projektu a 0,2 mimo projekt.

Totéž platí v případě pedagogických pracovníků škol vymezených v § 7, odst. 3 školského zákona a akademických pracovníků vymezených v § 70, zákona o vysokých školách (těmto pracovníkům je ze strany ŘO udělena výjimka na 1,2 úvazek automaticky).

Max. úvazek platí pro zaměstnance, jejichž odměňování je hrazeno z přímých výdajů (pro úvazek 1,0 i 1,2). Jde o celkový úvazek zaměstnance u všech subjektů zapojených do realizace projektu (příjemce a partneři), tzn. započítávají se všechny odpracované hodiny daného zaměstnance vč. případných DPP a DPČ na všech projektech dané instituce/institucí.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak je ověřováno využití finančních prostředků z vyplacených jednotkových nákladů?

ŘO nekontroluje vynakládání konkrétních výdajů na stáže, ale pouze předepsané dokumenty (výstupy) stáže. Smyslem jednotkového vykazování je zjednodušení kontroly konkrétních výdajů.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak lze naložit s  nevyčerpanými finančními prostředky v položce 1.2 rozpočtu určenými na jednotkové náklady?

Nevyčerpané finanční prostředky lze využít na další stáže. Snížení alokace položky rozpočtu, ve které jsou kumulativně alokovány jednotkové náklady na realizaci volitelné aktivity č. 5.2., tzn., přesun finančních prostředků z této položky rozpočtu do jiných položek/kapitol rozpočtu, není umožněn ani podstatnou ani nepodstatnou změnou.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak lze odúčtovat nezpůsobilé výdaje, pokud jsou z předchozího roku, který je již účetně uzavřen a odúčtování není možné?

V takovém případě nezpůsobilý výdaj zůstává v účetnictví projektu, tyto případy jsou řešeny individuálně.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak lze v případě odborných zaměstnanců veřejných výzkumných institucí navýšit úvazek na 1,2?

V případě, že se nejedná o pedagogické pracovníky škol vymezené v § 7, odst. 3 školského zákona, akademické pracovníky vymezené v § 70, zákona o vysokých školách (těmto pracovníkům je ze strany ŘO udělena výjimka na 1,2 úvazek automaticky) je nutné pro zaměstnance veřejných výzkumných institucí prostřednictvím změnového řízení zažádat ŘO o udělení výjimky o navýšení úvazku do výše 1,2 a to podstatnou změnu (viz kap. 7.2.2.2 PpŽP  - Podstatné změny (významné)). Podstatná změna může být účinná nejdříve k datu podání změny. Výjimka pro úvazek až do výše 1,2 úvazku je možné pouze pro odborné pracovníky.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak má příjemce výdaje projektu účtovat mezi jednotlivé zdroje financování? Je třeba účtovat EU podíl a kofinancování zvlášť?

Standardně je účtováno 100 % výdaje projektu pod jedno účetní středisko.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak postupovat v případě stáže, kdy vedoucí (resp. osoba z managementu instituce), je zároveň výzkumný pracovník? Lze stáž absolvovat za 1) jako vedoucí a za 2) jako výzkumný pracovník?

Lze akceptovat obojí a vzájemně se pozice ani stáže nevylučují. V Kalkulačce je nutné odlišit obě stáže. Mimo Kalkulačku pak příslušně okomentovat a vysvětlit.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
Výzva č. 02_18_054 Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj II

Jak se projeví v účetnictví, pokud je mzda hrazena z jiných zdrojů než z projektových?

V účetnictví bude odlišena způsobilá a nezpůsobilá část mzdy – nezpůsobilá bude zaúčtována na jiné účetní středisko.

Odpověď platná k datu: 23. ledna 2020 16:18
...

Prioritní osa

Výzva

Téma