Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.
Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+
Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.
Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.
Nový dotaz
Jakými podmínkami je vázáno nakládání s dlouhodobým majetkem (např. s budovami, vybavením atd.) podpořeným mimo režim veřejné podpory z prostředků OP VaVpI / OP VVV po ukončení doby udržitelnosti projektu?
Viz Metodický výklad k nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP VVV
Za jakých podmínek lze realizovat pronájem nebo výpůjčku majetku spolufinancovaného byť i částečně z prostředků OP VVV v období realizace nebo udržitelnosti projektu?
Jaké kroky podniká/podnikne ŘO OP VVV v souvislosti s brexitem?
V rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání je možné realizovat vybrané aktivity na území Spojeného království Velké Británie a Severního Irska.
V souvislosti s výstupem Spojeného království Velké Británie a Severního Irska z Evropské unie provádí Řídicí orgán analýzu nastavení jednotlivých výzev a navazující dokumentace, aby předešel případnému vzniku nezpůsobilých výdajů spojených s realizací těchto aktivit po vystoupení s výstupovou dohodou a i v případě tzv. tvrdého brexitu – tedy bez výstupové dohody.
Řídicí orgán bude kontaktovat příjemce relevantních projektů prostřednictví interní depeše s konkrétním postupem pro daný projekt.
Jak doložím v ZoR výstup s licencí CC BY/CC BY-SA?
Dílo označené licencí je nezbytné zveřejnit a umožnit k němu dálkový přístup. V ZoR se uvede odkaz na dílo/výstup.
Jak mohu k dílu připojit licenci Creative Commons?
Pro označení díla licencí CC využijte generátor licence na webu: https://creativecommons.org/choose/?lang=cs.Díla je možné také zveřejnit na webech podporujících licenci CC BY a/nebo CC BY-SA – Wikipedia, Youtube a další.
Lze jednotkovou cenu stanovenou v rozpočtu projektu pro danou pozici v průběhu realizace projektu měnit (např. z důvodu navýšení tarifu v souladu s interní směrnicí)?
Změna jednotkové ceny v průběhu realizace projektu je možná, avšak pouze na základě řádného odůvodnění a za podmínky dodržení limitů daných dokumentem Seznam mezd/platů a možné postupy stanovení mezd/platů pro zaměstnance/pracovníky podílející se na realizaci projektů OP VVV, včetně limitů dle ISPV. Jednotková cena nesměla být rovněž předmětem krácení VK před vydáním PA.
Obracím se na Vás s dotazem k "Metodice rovných příležitostí ve vzdělávání pro prioritní osu 3 OP VVV". 1) Uvedená metodika byla na stránkách výzvy zveřejněna dne 15.2.2018. Žádost o podporu jsme ovšem podali již 7.2.2018. Platí tedy tato metodika také pro náš projekt? 2) V metodice je uvedeno na str. 6, že "po úvodním workshopu musí dojít k ustanovení pracovní skupiny pro rovné příležitosti." Nicméně v našem projektu tato časová posloupnost již není možná, protože pracovní skupina již byla ustanovena před vydáním této metodiky. 3) Na str. 6 je v metodice uvedeno "workshopu se musí účastnit zástupci krajské správy či místní samosprávy...". V silách realizačního týmu projektu je tyto zástupce pozvat, ale nemáme žádný nástroj k tomu, abychom je k účasti přinutili, protože pro ně tato metodika není závazná. 4) Přílohou metodiky je kodex škol. Jakým způsobem se mohou školy ke kodexu přihlásit, bude jim kodex poskytnut prostřednictvím MŠMT, nebo je to další požadavek kladený na školy prostřednictvím realizace projektů MAP II? 5) Na str. 8 metodika vyjmenovává ukazatele, které je nutno sledovat na školách. Bude dotazníkové šetření připraveno souhrnně MŠMT pro všechny MAPy? Nebo si máme dotazníkové šetření připravit sami a zakomponovat do něj otázky z této metodiky?
1) Metodika rovných příležitostí ve vzdělávání pro prioritní osu 3 OP VVV je platná i pro vás a je závazná. 2) V tomto případě doporučujeme udělat workshop následně. Členy pracovní skupiny se případně mohou stát i další zájemci. 3) Doporučujeme v každém případě zástupce krajské správy či místní samosprávy pozvat, nebudou-li chtít, tak se nezúčastní. 4) Školy se ke kodexu přihlásí podepsáním čestného prohlášení, které je součástí žádostí o podporu v rámci šablon. 5) Dotazník si příjemce může vytvořit sám a zakomponovat do něj otázky z Metodiky rovných příležitostí ve vzdělávání pro prioritní osu 3 OP VVV. Ukazatele je třeba zjišťovat, můžete tak činit i bez dotazníku, např. v rámci podaktivity 2.7 Podpora škol v plánování (možno zjistit z Popisu potřeb škol na území MAP).
Jak je to s archivací? Teoreticky z pohledu obce, vše co tvůci MAP přijde depeší by měl vytisknout a dát do spisovky a dát tomu správný archivační znak. Školy kromě MŠ by měly spisovou službu řešit také, takže se jich tento dotaz týká také. Spisovka x ISKP není nikde ošetřeno, teoreticky by měl tvůrce MAP dát do spisovky všechny depeše, včetně těch obecných informativních.
Archivace je ošetřena v Pravidlech pro žadatele a příjemce – obecná část, kapitola 7.4 Uchovávání dokumentů, ve které jsou uvedeny dokumenty, jenž je žadatel/příjemce povinen archivovat. Samozřejmě je nutné se řídit interní směrnicí organizace příjemce, která vymezuje okruh archivované dokumentace. U dokumentů, které jakožto originály existují v IS KP14+, není příjemce (popř. partner) povinen zajistit jejich uchovávání v originále na místě odlišném od IS KP14+. Pokud je v tomto informačním systému k dispozici pouze sken dokumentu, musí uchování originálu (či ověřené kopie) zajistit příjemce, popř. partner.
Je možné v rámci projektu obnovit zastaralé vybavení na VŠ?
Obecně lze říci, že výzva je zaměřena na modernizaci a doplnění vybavení VŠ v prostorách využívaných pro výuku, samostudium, skupinové práce na projektech apod., zároveň však platí, že nelze financovat pouze prostou obnovu infrastruktury či zařízení (vybavení) – vždy by mělo dojít ke zvýšení kvality studijního prostředí, tj. např. ke zvýšení kapacity serverů atd. Dále je nezbytné vždy prokázat přímou vazbu na vzdělávání a přímý dopad na studenty.
Jak je definována "přímá vazba na výuku"? Lze např. pořídit wi-fi připojení v budově univerzity? Lze v rámci způsobilých výdajů projektu hradit technické vybavení pro provoz univerzitní/fakultní sítě - disková pole, VPN, datové a souborové úložiště, cloudové prostředí, servery a SW úložiště pro datovou podporu výuky atd.?
Přímou vazbou pořízeného vybavení na výuku je myšlena podmínka, že pořízené vybavení bude studenty využíváno ve výuce či při přípravě na ni. Připojení na wi-fi, technické vybavení pro provoz univerzitní/fakultní sítě atp. spadá do podporovaných aktivit, avšak pouze za předpokladu, že v budově probíhá výuka a zařízení bude primárně využíváno studenty ve výuce či při přípravě na ni.